مدیرعامل منطقه آزاد ماکو می‌گوید: دهکده لجستیک ماکو از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای این منطقه است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو در حاشیه هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این منطقه به عنوان یکی از جوان‌ترین و موفق‌ترین مناطق آزاد کشور، فرصتی بزرگ برای توسعه اقتصادی استان و کشور به شمار می‌آید.

حسین گروسی تأکید کرد: پروژه‌ های فرا ملی مانند راه‌ آهن چین، اروپا و ترکیه از جمله طرح‌ های کلیدی منطقه آزاد تجاری ماکو هستند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو مختص یک منطقه نیست بلکه فرصتی برای کشور و اثرگذار در اقتصاد ملی است، گفت: متاسفانه منطقه آزاد ماکو از زیرساخت‌های لازم ریلی، هوایی و جاده‌ای به شکل استاندارد و مطلوب برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه ماکو جوانترین منطقه آزاد کشور است، افزود: یکی از بزرگترین مشکلات این منطقه، عدم رعایت قوانین و پروتکل‌های مختص مناطق آزاد است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ۴۰۰ هکتار مساحت فرودگاه ماکو است، گفت: امسال برای برخی ملزومات فرودگاهی از جمله روشنایی باند ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

گروسی اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو با وجود ۱۴۰ واحد فعال صنعتی در حوزه‌هایی، چون معادن، تولید پوشاک، لجستیک و انبارداری، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.
وی افزود: زیرساخت‌های ضروری از جمله جاده‌های لجستیکی و فرودگاه در حال توسعه هستند و تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال برای تجهیزات روشنایی فرودگاه هزینه شده است.

دهکده لجستیک ماکو به غنای اقتصادی منطقه کمک می‌کند 

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو می‌گوید: دهکده لجستیک ماکو یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای این منطقه است که با وسعت یک هزار و ۸۲۰ هکتار، شامل انبارها، بندر خشک، راه‌آهن و آزادراه تبریز به بازرگان خواهد بود.

گروسی افزود: این دهکده، ماکو را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های لجستیک کشور تبدیل کرده و به غنای اقتصادی منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

وی از افتتاح طرح جامع گمرک بازرگان در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: با انتقال گمرک به خارج از شهر، ترافیک شهری کاهش یافته و روند صادرات و واردات تسهیل خواهد شد.

سرمایه گذاری ۱۸هزار میلیارد تومانی در منطقه آزاد ماکو

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو:گروسی انتشار ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری در این منطقه آزاد را خاطر نشان کرد و گفت: تاکنون ۶۵ درصد از سرمایه گذاری مورد انتظار در این منطقه تحقق یافته است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومانی در این منطقه افزود: بیشترین سرمایه گذاری در حوزه‌های معادن، تولید پوشاک، لجستیک و انبارداری، بوده که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.

صادرات یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از مرز ماکو 

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو در حوزه صادرات تاکنون موفق عمل کرده است گفت: سالانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار انواع کالا از منطقه آزاد ماکو صادر می‌شود. 

وی ادامه داد: همچنین هفت هزار میلیارد ریال برای احداث ۱۰ کیلومتر کمربندی و به همین میزان جاده لجستیک در منطقه آزاد ماکو هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.